دل نوشته های یک آموزگار

مادر :روزها در حسرت تو می مانم ،غروبها به یادت می افتم ؛شبها در آتش عشقت می سوزم ....

مشکلات ارزشیابی توصیفی در کلاسهای چندپایه

دوره ارزشیابی توصیفی راسه چهار روزه که داریم پشت سر می گذاریم ،استادکلاس از مردود شدن نمره صفر تابیست در کلاس توضیح می دهد ، ولی یک مطلب قابل تامل در اینجااین است که این شیوه های جدید ارزشیابی در کلاشهای چندپایه چطوری خواهد شد ‍؟ من که نفهمیدم .از طرفی در روستاهای دور افتاده ای که مردم آن به نمره عادت کرده اند چطورباید رفتار کرد که معلّم را به سهل انگاری در تدریس متّهم نکنند.تازه مشکل تکلیف شب دانش آموز (مشق) به قوت خود باقیست ،من خودم این را تجربه کرده ام که پدر دانش آموزی آمد وبه من گفت آقا تو کاری نداشته باش تو فقط مشق بگو تااین بچهّ مالااقل یه کم سرش گرم شود ،در روستاهایی که ملاک تدریس معلم مشق دانش آموز است چکار باید کرد ،من که نمی دانم یه مدیر آموزگار کلاس چندپایه چه باید کار کند که هر دانش آموز یک پوشه ی کار داشته باشد ،این دوره ها واین شیوه های ارزشیابی خوبه ولی برای کلاس های چندپایه که مدیران رده بالا کمتر به آن اهمیت می دهند ،وحتّی از وجود آن اظهار بی اطلاعی می کنند می تواند باعث سردرگمی فراگیر معلّم وخستگی شان باشد ‍.

+ رحیم پاشازاده ; ۱٠:۳٩ ‎ب.ظ ; یکشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۸
comment نظرات ()